Vilkår & Betingelser

Gjeldende kjøpsbetingelser for WestGames.no (Drives av SpillHosting AS – Org. nr. 928 684 792).

1.0 Generelle vilkår

Disse vilkårene gjelder for alle kjøp og avtaler du gjør på WestGames.no. Avtalen er gjeldene så lenge bestillingen din er under kontroll eller fullført. Alle priser på WestGames.no er oppgitt i norske kroner. Alle spillkoder du mottar via WestGames.no er unike og ubrukte. Ved å bestille varer på denne siden, godtar du vilkårene nedenfor.

1.1 Reservasjon av innhold

WestGames.no forbeholder seg retten til å avslutte et salg dersom gjenstanden fjernes fra sortimentet. Vi forbeholder oss også for eventuelle skrivefeil på denne nettsiden. WestGames.no forbeholder seg retten til å justere priser og eventuelle prisfeil.

2.0 Betalings vilkår

Betaling på WestGame .no kan skje via kortbetaling (Visa eller Mastercard) eller gjennom PayPal. Er du under 18 år kan du bare handle hvis du har eget bankkort (debetkort) som kan brukes til det. Alle lisenskoder solgt av WestGames.no kan brukes i Norge.

2.1 Kortbetaling – enkelt og trygt

Vi tilbyr våre kunder å direkte betale med kort. Vi forbeholder oss retten til å nekte kjøpet dersom vi mener kortet er ugyldig, betalingen ikker er autorisert eller kjøpesummen ikke er tilgjengelig for debet. Vi belaster kortet når produktet blir levert som kan ta fra 1 minutt til 5 minutter. I mellom tiden vil betalingen stå som ‘reservert’. I tilfelle vi ikke skulle klare å levere produktet vil vi refundere beløpet tilbake. Når du har valgt å betale kjøpet ditt med kortbetaling vil vi trekke beløpet fra kontoen din via en sikker betalingsterminal. Vi aksepterer kjøp med Visa, Mastercard og Maestro.

3.0 Leveringsvilkår

3.1 Ordrebekreftelse

Når vi har mottatt bestillingen din, vil en bestillingsbekreftelse bli sendt til din e-post innen kort tid. Det er informasjon om bestillingen din. Sjekk alltid bekreftelsen din og kontakt kundeservice umiddelbart hvis noe er uklart. Hvis du ønsker å endre en bestilling etterpå, vennligst kontakt kundeservice med spørsmålet ditt, så hjelper vi deg! Ved endring av ordre som allerede er levert, gjelder spesielle forhold til angrerett nedenfor.

3.2 Leveringstid

Forventet leveringstid kan variere fra produkt til produkt. Med mindre noe annet er spesifisert, er leveringstid vanligvis 10 minutter fra du kjøper det. Produkter forhåndsbestilt leveres så snart vi har mottatt varen på lager fra leverandøren. Dette skjer vanligvis på lanseringsdagen. Hvis ikke, vil produktet bli levert så snart som mulig.

3.3 Leveringsforsinkelse

Selv om vi gjør vårt ytterste for å levere det som er bestilt på lovet tid, kan det oppstå feil. Hvis leveransen forsinkes fra det som er lovet, vennligst kontakt oss umiddelbart slik at vi kan undersøke hvorfor leveringen forsinker. Hvis du ønsker å avbryte et forsinket produkt, vennligst kontakt kundeservice. Vi vil kontakte deg hvis levering er forsinket, og holde deg informert underveis.

3.4 Levering

Alle leveranser av digitale spillkoder vil bli gjort synlig på din brukerprofil på WestGames.no og det vil også bli sendt en ordrebekreftelse på e-postadressen du oppgav i kassen. Kontroller alltid at du har oppgitt riktig e-postadresse før du bekrefter bestillingen. Hvis du har oppgitt en feil e-postadresse kan du kontakte oss på chat og vi hjelper deg gjerne.

4. Angrerett

I henhold til returrett gjelder ingen tilbakekallingsrett ved kjøp av digitale spillkoder og nedlasting av produkter, da det er et produkt som på grunn av sin natur ikke kan returneres. I teorien kan et digitalt produkt bli solgt videre eller bli brukt på et seinere tidspunkt. Men vi gjør enkelte unntak på produkter vi selger mye av.

 

I tilfeller der vi ikke kan levere bestillingen din på grunn feil, refunderer vi beløpet som ikke kunne leveres. Ingen refusjon utstedes på grunn av en teknisk feil i spillet, og spillet oppfyller ikke dine forventninger eller systemkravene ikke ble oppfylt. I tillegg vil det ikke bli utbetalt refusjon hvis produsenten av en eller annen grunn bestemmer seg for å endre språk- eller regionale restriksjoner. WestGames.no kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle endringer eller hendelser som er gjort i spillet eller på spilltjenesten etter at kjøpet var fullført. Gå alltid til http://systemrequirementslab.com/cyri før du kjøper et spill for å sikre at datamaskinen din er i stand til å kjøre spillet.

 

4. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

 

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

5. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.